Jelenlegi hely

Információszerzés és döntéstámogatás az agráriumban (+PDF)

Ingyenesen letölthetők a friss piackutatási adatok

Az AgroStratéga 2017-ben már hatodik alkalommal indította útjára azt a kutatást, melynek kérdőíve a mezőgazdasági termelést hivatásszerűen, árutermelés céljából folytató egyéni gazdálkodók és cégvezetők szakmai információszerzési szokásaival, valamint jövőképével kapcsolatos kérdéseket tartalmaz. Az országos felmérés eredményeiről a szaklapok és szakportálok kiadóinak képviselőit is tájékoztatták a piackutatók.

„A gazdálkodók információszerzési szokásaiban robbanásszerű változást tapasztalunk, amiben a digitalizáció jár az élen” – emelte ki Varanka Mariann tanácsadó az AgroStratéga sajtótájékoztatóján.

Az e-mailben kapott ingyenes hírlevél és az online agrárportálok használata ma már a személyes szakmai kapcsolatok és a nyomtatott szaklapok használatának szintjén van, ezeket pedig szorosan követi az online agrárfórumok használata a rendszeres és gyakori (összesített) használat tekintetében.

A döntéshozók kétharmada inkább online keresi a szakmai információkat, szemben a nyomtatott tartalmat preferáló egyharmaddal. A negyvenévesnél fiatalabbak közül pedig ötből négyen választják az online forrásokat. A gazdák döntően a szöveges szakmai tartalmakat keresik az interneten, de már egyötödük a videós tartalmakat részesíti előnyben.

„Általánossá vált a közösségi portálok látogatása, és jelentős ugrást tapasztalunk az ingyenes üzenetküldő szolgáltatások használatában is. Utóbbi alkalmazások a mobileszközök, főként az okostelefonok elterjedésével párhuzamosan jutottak szerephez” – mutatta be a felmérés eredményeit Varanka Mariann.

„Fontos mérföldkőnek tekinthető, hogy az asztali számítógépek használatának arányát idén már meghaladja az okostelefonok használatának aránya. A negyven év alatti korcsoportnál a hordozható számítógépek (laptop/notebook) használata is messze felülmúlja az asztali gépekét. Ha ehhez még hozzátesszük azt, hogy a döntéshozók kétharmada rendszeresen használ internetbankot, akkor tényleg szembetűnő a változás. E trendeket pedig figyelembe kell vennünk akkor, amikor márkát építünk, új terméket vagy szolgáltatást vezetünk be a piacra” – zárta a tájékoztatót Pólya Árpád AgroStratéga-tanácsadó.

Az országos felmérés 2017. évi eredményeit bemutató kiadvány ingyenesen letölthető innen.

Partner: 

Kapcsolódó cikkek